|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1729 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt zajęć otwartych z edukacji polonistycznej do klas III z zastosowaniem metod twórczego rozwiązywania problemów.
Temat: Klucz do serca, czyli jak zostać dobrym bratem lub siostrą.
Cele: - uważnie słucha tekstu i ocenia postawy bohaterów - odróżnia pozytywne i negatywne zachowania - umiejętnie współpracuje w zespole - pełni określone role w zespole - wymienia doświadczenia, dokonuje wyborów - wie jak postępować, żeby być dobrym bratem lub siostrą - wie jak postępować, żeby nie doszło do konfliktu między rodzeństwem. - dokonuje samooceny
Metody: Pogadanka, praca z tekstem, pytania i odpowiedzi, dyskusja („burza mózgów”), pisanie, mówienie, działanie – czyli „Asocjogram”
(wg 16 metod aktywizujących procesu nauczania Małgorzaty Taraszkiewicz zawartych w książce „Jak uczyć lepiej – czyli refleksyjny projekt w działaniu”.
Środki dydaktyczne: Tekst opowiadania pt. „Klucz” – podręcznik Karta z tekstem psychozabawy – karty pracy Plakaty, flamastry, kolorowe paski, cenki, znaczki
Przebieg zajęć: 1. Pogadanka Nawiązanie do wypowiedz dzieci dotyczących uczuć, jakie towarzyszą im wtedy, gdy w domu pojawia się młodsze rodzeństwo. - jak zachowujemy się gdy brat/siostra dorośnie? 2. Głośne czytanie opowiadania pt. „Klucz” - ocena zachowania bohaterów - „burza mózgów” - sformułowanie problemu do rozwiązania 3. Praca w zespołach - twórcze rozwiązywanie problemów metodą „Asocjogramu” 3a. Podział uczniów na 4 grupy 3b. Każda grupa dostaje: flamastry, kolorowe kartki (każda grupa inny kolor) oraz przygotowane plakaty: grupa 1 i 2 z napisem „Co robić żeby być dobrym bratem lub siostrą?”, grupa 3 i 4 z napisem „Jak można zapobiegać konfliktom między rodzeństwem?” 3c. Grupa 1 i 2 zapisuje na kartkach trzy uzgodnione w zespole odpowiedzi i przykleja je na plakacie z napisem „Co robić żeby być dobrym bratem lub siostrą?” Grupa 3 i 4 zapisuje na kartkach trzy uzgodnione w zespole odpowiedzi i przykleja je na plakacie z napisem „Jak można zapobiegać konfliktom między rodzeństwem?” 3d. Kiedy upłynie wyznaczony czas, grupy wymieniają się plakatami (1 z 3 i 2 z 4) plakatami uzupełniają asocjogramy (plakaty) o 3 inne własne pomysły i odpowiedzi zapisując je na kartkach swojego koloru. 3e. Wypracowane listy pomysłów zamieszczone są na tablicy. 3f. Odczytywanie wypracowanych pomysłów przez liderów grup 3g. Wybór przez każde dziecko najważniejszego pomysłu (odpowiedzi) i przyklejenie cenki na plakatach z napisem „Co robić żeby być dobrym bratem lub siostrą?” 3h. Wybór przez każde dziecko najważniejszego pomysłu (odpowiedzi) i przyklejenie cenki na plakatach z napisem „Jak można zapobiegać konfliktom między rodzeństwem?” 3i. Podsumowanie pracy zespołów. 4. Samoocena uczniów – psychozabawa.
OPRACOWAŁA: Alicja Widawska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|